nedelja, avgust 13, 2006

Stereotipi

S krajšo zamudo sem prebrala članek v Oni. Pritegnil me je naslov, ki je obljubljal stereotipe o Slovencih. No ja, v samem članku ni pisalo ničesar novega. Čas kislih kumaric, pač.

Iz članka se je dalo razumeti, da so tipični Slovenci:

Ø pridni

Ø marljivi

Ø delavni

Ø prijazni

Ø tolerantni

Ø zavistni

Ø imajo radi gore in pesnike

Ø ne morejo živeti brez čiste goveje… juhice (ne muzike!!!)

Ø razmišljajo katoliško

Ø imajo občutek večvrednosti

Ø ko pridejo domov se preobujejo v copate

Slovenski fantje naj bi bili (bolj kot ne) cagavi, dekline pa temperamentne in moralne. Karkoli si pod tem predstavljate!

*****
Pa poglejmo… sem Slovenka ali ne?

- pridna, marljiva, delavna… nak, to nisem jaz. Če je treba delati, delam, ampak tega ne bi označila kot neko grozno marljivost.

- prijazna… občasno

- tolerantna… verjetno sem bolj tolerantna od povprečnega Slovenca. Res mi ni jasno, kje so dobili ta stereotip, ko pa je vsem jasno, da smo narod homofobov.

- zavistna… niti ne. Zakaj pa bi bila?

- gore in pesniki… Gore do mi zelo všeč na kičastih razglednicah, pesniki pa na bankovcih. Srečko je izjema.

- goveja juhica… enkrat na dva meseca gre, kar je več, je že preveč. Zraven gredo rezanci. Tisti domači. Krompir? Bljak!

- katoliška miselnost… ne bi komentirala. RKC in moja malenkost nista kompaktibilni- na nobenem področju

- občutek večvrednosti… dobra fora :)

- copate… oui, to pa. Takoj, ko stopim skozi vrata se preobujem v »flajflotke za po hiši.«

Očitno nisem Slovenka. Smrk!

Najbolj hecen mi je ta copatast stereotip. Copate sploh niso naša pogruntavščina in če vprašate starejše ljudi, so včasih ves dan preživeli v čevljih. To nam je prinesel stik z Jugom. Ostanek bratstva in enotnosti.

Članek se ne ustavi pri stereotipih o Slovencih. Ne, kar naprej meljejo in ugotavljajo kaj so področne značilnosti. Gorenjci naj bi bili škrti, Dolenjci cvičkoljubni, Štajerci veseljaki in Primorci klepetavi. Nič pa niso povedali o tem, da se imajo Gorenjci za pametne (ah, saj poznate tisto šalo kaj bi se zgodilo, če bi najbolj butastega Gorenjca izgnali na Štajersko? Baje bi se v obeh pokrajinah dvignila raven IQ-ja.), Ljubljančani za krone stvarstva, Štajerci za odprte in Primorci za über fajn ljudi.

Moje izkušnje? Ne poznam dovolj ljudi iz posamezne pokrajine, da bi lahko sklepala na celotno populacijo. Rekla pa bi, da Gorenjci niso skopi, so pa klepetavi, da glava peče. Štajerci, ki jih poznam, so precej odprti, ne pa toliko kot Primorci. Dolenjcev poznam le za vzorec. Resnično premalo za kakšne zaključke. Kaj pa Žabarji? V vsej tisti enormni mlaki se pa ja najde tudi kakšen simpatičen osebek.

Ni komentarjev: