sobota, november 01, 2008

Reduce/Reuse/Recycle


Le kdo ne pozna tega znaka? Priznam, da sem kar dolgo mislila, da je to znak za recikliranje, potem pa sem izvedela, da predstavlja 3R- Reduce/Reuse/Recycle. Vedno sem bila bolj »zelena« in če imam na izbiro bolj zelene in manj zelene stvari, se vedno odločim za zeleno, za bio in za pravično trgovino. Prepričana sem, da lahko rešimo svet. Vsi skupaj. Res je, da nam slabo kaže, ampak kaj hočemo, občasno sem optimistka.
Z dvema R-jema nimam pretiranih problemov. Recikliram kar se da. Vem, da je včasih postopek recikliranja dražji, kot če bi stvari pridelovali iz novih materialov, ampak ker ti ne obstajajo v neomejenih zalogah, se je treba pač sprijazniti. V posebno vrečo mečem pločevinke, plastiko in tetrapake, pisma pišem na reciklirani papir, za nakupovanje uporabljam torbe iz blaga oz. iz reciklirane plastike…
Tudi »reuse« ni problematičen, saj se da mnoge stvari ponovno uporabiti. Fino je, če imaš koga, s katerim si lahko izmenjuješ stvari. Bunda, ki se jo naveličaš, je za nekoga drugega »nova« in obratno.
Največ problemov imam z »reduce«. Mesec dni nazaj sem se zavedla, da postajam ena izmed tistih, ki mi niso bili nikoli povšeči. Tistih, ki kopičijo materialne dobrine… iz takšnih ali drugačnih razlogov. Odločila sem se, da ne potrebujem novih cunj in čevljev. OK, čevlje mogoče že…
Kakorkoli, zastavila sem si dnevni limit, ki ga lahko porabim in tudi naslovnika morebitnega ostanka denarja. Priznati moram, da nisem trpela Kristusovih muk, da sem se pregrešila (jah, vsak začetek je težak) in vendar preživela. V prihodnje bom nakupovala »z glavo«, ker nakupovanje res ne prinese zadovoljstva. Edino račune, ki jih je potrebno plačati.
V oktobru mi je ostalo nekaj več kot 50 €, denar pa bo nakazan Primorskim Mačjelovkam, ker se trudijo in pomagajo prostoživečim in zapuščenim mačicam.

Ni komentarjev: